Dag nio och dag 10 (?)

Jag är lite efter i mina uppdateringar märker jag.
Igår, dag nio, gjorde jag Strength & Force Upper.
Detta skedde på kvällen efter en närmast idiotisk jakt på ett motståndsband. 4 mil i bilen till staden och därefter ett sanslöst kryssande mellan sportbutiker, som för att sprida konkurrensen bestämt sig för att ligga minst en mil ifrån varandra. Säkert smart ur ett konkurrensperspektiv, mindre smart om man som konsument letar efter en specifik vara.
Och jo, jag hade ringt en sportaffär innan för att säkerställa att varan fanns tillgänglig, vilket den gjorde. Dock inte i just den butiken jag ringde till visade det sig utan sommarjobbaren hade kollat lagerstatusen över hela Sverige.

Suck och pust och stön.

Nåja, jag hittade i alla fall band i en outletbutik ute på ett industriområde till slut. Jag var hyggligt trött och måttligt irriterad när jag väl hittat vad jag sökte. Jag hade i min enfald totalt glömt bort sommarrean. Eftersom vi faktiskt hade regn igår för första gången på hur länge som helst så kan ni ju tänka er tantansamlingen på stan. Hujedamig!
Tyvärr hade jag bara att välja på ett medium band och ett fast band. Det fanns inga lätta att tillgå. Jag valde såklart medium. Urrrk, så jobbigt det blev. Tuff träning och mysig träningsvärk idag.
Så, nu är den stora frågan…

Idag, dag 10, är det Plyo.

Vis av erfarenheten så vet jag att Plyo är lika med ”jagkanintegåjagdörkomochhjälpmig”. Imorgon ska jag på bröllop, jag ska vara Toastmadame och jag har köpt mig ett par urläckra skor med sju cm klack.

Att vara Toastmadame i sig är något som verkligen får mig att ta steget ur min bekvämlighetszon. Big Time! Så nu är jag tveksam till om jag verkligen ska köra Plyo idag eller om man kanske kan kasta om i programmet lite. Byta plats på någon liten övning eller så.
Antingen det eller köra Plyo halvhjärtat så jag kan gå och stå under morgondagen.
Får nog fundera på den.

Ett svar

  1. Kör Plyo! Och imorgon är det yoga, så dåkör du det på morgonen och stretchar bort den värsta träningsvärken och är fit for fight till bröllopet. 😜

Lämna en kommentar