8. Färdigtramsat

Uj, uj, uj,
Semestern är slut. Hur tre veckor kan gå så fort övergår mitt förstånd.
Vi kom hem för ett par dagar sedan och dessa dagar har rullat på i ett hysteriskt tempo.

Tapout-programmet följde med på urskogssemestern och övningarna gjordes varje dag.
Den första tiden.
Sedan trillade släktingar in och den lilla stugan blev på något vis väldigt mycket mindre.
Att träna blev snudd på omöjligt så…nää… det blev liksom platt fall där. Någon gammelgädda fick vi inte heller på kroken, bara ett par rejäla abborrar.

Nåja, igår började jag på nytt. För att ta igen det jag missat och säkerställa att jag på alla vis eliminera min mammas gräddindrypta matlagning så bestämde jag mig för att köra vecka två igen.
För att vara på den säkra sidan.
Jag gjorde alltså dag åtta igår (det skulle varit dag 16) igen och det kändes kanon. Allt var frid och fröjd.

Tills….

tapout

Poff!
Min styrka känner tydligen inga gränser! Svettig och hysteriskt fnittrande deklarerade jag för barnen att jag numera endast lystrar till Xena Krigarprinsessan, den långbenta amazonkvinnan som knäckte bovar på löpande band i en TV-serie som gick i början på 90-talet.
Jag får således sätta mig i bilen och åka till den stora staden i jakt på ett nytt motståndsband.

Xena: Warrior princess säger over and out

Ett svar

  1. Men *poff* så ligger jag lite före dig, knasigt. Förstår ändå att det inte funkade, jag tyckte att det var jobbigt att hitta tiden och platsen när vi var iväg på ”riktig” semester. Lättare att träna hemma…
    Men styrka verkar du inte ha förlorat, haha! Jag har köpt mitt motståndsband på stadium.

    • Det blev Stadium för mig med, till slut. Det var verkligen ett mexter att hitta band men i viss mån uppvägdes det av att Outletbutiken där jag hittade mitt sålde dem för bara 100 kr! Intersport tar tydligen 199. 🙂

Lämna en kommentar