6. Och så var det det där med koordinationen…

flodhäst

Idag var det dags för Tapout XT Sprawl and Brawl. Som bilden förhoppningsvis antyder så kände jag mig idag lite utanför min bekvämlighetszon, så att säga. Det var sparkar, slag, armkrokar och gud vet vad.
Under passet kom jag även fram till en del, för mig, omstörtande sanningar.

  •  Mina två hjärnhalvor kommunicerar inte speciellt bra med varandra
  •  Min spatiala förmåga lämnar en del att önska
  •  I avvaktan på hur jag ska lösa detta bör jag plocka bort saker inom sparkavstånd för att undvika framtida bostadshaverier.

Utöver de små missöden som inträffade i form av nedsparkade prydnadsfigurer, ett skrapsår på foten som uppstod när jag lyckades med bedriften att fastna med foten i bokhyllan (vid en spark) så var det ett jobbigt och roligt pass.

Jag kände mig hur lökig som helst när jag slog i luften men jag utförde alla övningarna (med några små justeringar när orken tröt) och idag så pausade jag inte för extra vila. Jag orkade faktiskt att hålla mig till tempot och det är jag rackarns nöjd med.

Det blir nog bra det här!

 

Ett svar

  1. Ha ha ha ja jag har oxå behövt flytta undan allt som möjligtvis kan hamna i vägen 🙂 fast att fastna i bokhyllan har jag inte lyckats med… Än!
    Koordinationen kommer. Jag lovar 🙂
    Jag upprepar för mig själv vad det är jag ska göra och struntar i Mike 🙂
    Jabb, cross, elbow, over the top osv. Mannen skrattar gott åt mitt mumlande men det hjälper!

    Kram

    • Jag har inte gett upp Johanna! Har bara en väldigt dålig uppkoppling, snudd på obefintlig. Återkommer med uppdateringar så snart vi är hemma igen.

      Kramar hela laget runt till er allihopa!

Lämna en kommentar