5. Boh-ya!

Dag fem (5!) och morgonen startade, som de senaste fem gjort, med gröt, kaffe och vatten vid halv sju-tiden.
Jag satt alltså på altanen vid halv sju och fasade för dagens morgongympa.
Jag menar, efter ett par dagar så har man ju liksom bilden klar för sig och man vet att det är inte frågan om en morgongympa med några tappra armhävningar, några höftrullningar och kanske ett par bensträck.
Nej, det är snarare blod, svett och tårar och efter gårdagens fruktansvärda träningsvärk i färskt minne (jo, den mildrades under natten) så var dagens träningspass lite motigt.

Nu vill jag absolut inte påskina att dagens pass var lätt, Tapout XT Leg and Back, för det var den definitivt inte. Jag svettades som en gris, jag pustade, stönade och var illröd i huvudet.
Min lilla såg smått äcklad ut när hon föreslog svettband i pannan så hon slapp se när det rann.
Så, nej det var absolut inget lätt pass.

Men. Det kände så himla bra!

Det finns förmodligen en smart plan bakom upplägget rörande workoutens alla skivor. Idag användes nästan alla de muskelgrupper som använts tidigare men träningen alternerade hela tiden mellan de olika muskelgrupperna så kroppen fick inte den påfrestning som den fått tidigare.
Men den var snabb, det var hopp, armhävningar och mycket band. Det var ben och rumpa och armar och rygg och jag älskade varje liten sekund.
När passet var slut var jag överlycklig och kände att jag på någotsätt fått visa mig själv att jag faktiskt orkar, att det går. Kroppen klarar det. Och det behövde jag efter Plyo-träningen häromdagen, när besvikelsen över mig själv var total.
Så, för att festa loss lite extra så gjorde jag faktiskt Ultimate Abs också. Bara för att jag kunde.

Yeay mig! 😉

Ett svar

  1. Snyggt kämpat, men hur ska du orka me att träna varje dag? Har kollat på youtube och det ser grymt jobbit ut. Föresten så skriver du för jädra roligt!

    • Jo men jag har ju bara tränat i fem dagar, så ännu så länge går det bara bra. hur kroppen orkar efter, låt oss säga 35-40 dagar återstår att se. Jag misstänker att bra mat och sömn är avgörande. Har du inte provat Tapout så rekommenderar jag det verkligen!

  2. Va kul att upptäcka att det finns en massa tapout-bloggar! Jag tänkte ge mig på detta med start på torsdag. Måste bara hitta ett motståndsband för benen först.
    Heja dig!

    • Ja visst är det! Det är så himla superkul att folk bloggar om hur det går. Det peppar alltid lite extra. Men du, fick du inte med ett motståndsband till benen? Förresten så behöver du inte benbandet förrän dag 5. Det har bara varit det långa motståndsbandet som använts fram till dag fem. Vad roligt att du också ska börja! Ta det lugnt i början, du har ju trots allt ett par veckor på dig (sisådär en 12 st)…:D
      Jag kommer definitivt att följa dina bravader.

  3. Härligt!!! Vad bra det går för dig. Jätte roligt att läsa. Fortsätt kämpa det ger faktiskt resultat 🙂
    Mike har tänkt igenom schemat väl så det fördelas väl med upper strength sen plyo som bara är ben o cardio xt mer flås o puls mm. Därav kan man träna fem dagar, även om det känns jobbigt. Läste när du körde Plyo o jag var tvungen att dra på smilbanden för det är precis så jag kände. Värsta passet jag vet. lämnar pölar efter mig o min man säger det luktar gympasal när jag tränat 🙂 Men Mike säger ju ta en paus, drick vatten o gör ditt bästa. Fortsätt bara så, då kommer du märka skillnaden.
    Tänk så här, träningsvärk botas faktiskt bäst med ny träning. Man blir lite varm igen, stretcha lite igen osv, det känns bättre. Jag brukar stretcha mer än de gör på filmen, tycker det hjälper. Skrattade så när du skrev i något inlägg att i slutet skrek du år honom 🙂 samma här. Brukar säga till min man att Mike fan är dum i huvudet. 100 varianter på planka, armhävningar o utfall är vad det är, då får man hata honom ibland. Men han är bra. Kämpa på, du är sjukt duktig. Som jag skrev första gången, det är tufft ge inte upp. Vi kan!! 🙂 heja!!!

Lämna en kommentar